מכה לרפורמים • "אין לערוך תפילה מעורבת ברחבת הכותל העליונה"

"כמו נהלים אחרים, גם נוהל התפילה ברחבה העליונה נקבע מכוח סמכות ניהול כללית של רחבת הכותל המערבי, לשם שמירה על הסדר הציבורי והניהול התקין של האתר. וכי לא מדובר בהוראות שהן בנות פועל תחיקתי הטעונות פרסום ברשומות, כטענתכם
איתי גדסי No Comments on מכה לרפורמים • "אין לערוך תפילה מעורבת ברחבת הכותל העליונה"

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הגיב למכתבי הארגונים הרפורמים: "התקנות האוסרות תפילה מעורבת ברחבת הכותל, תקפות" • מכתבו של המשנה ליועץ המשפטי מגיע בעקבות פניית משרד הדתות לרב הכותל

"כמו נהלים אחרים, גם נוהל התפילה ברחבה העליונה נקבע מכוח סמכות ניהול כללית של רחבת הכותל המערבי, לשם שמירה על הסדר הציבורי והניהול התקין של האתר. וכי לא מדובר בהוראות שהן בנות פועל תחיקתי הטעונות פרסום ברשומות, כטענתכם
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הגיב למכתבי הארגונים הרפורמים ופניית היועץ המשפטי של משרד הדתות ישראל פת בשאלת התקנות האוסרות על תפילה מעורבת ברחבת הכותל העליונה, וטענת הרפורמים שהתקנות הללו לא פורסמו ברשומות.

במכתבו כותב המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמניץ: כי התקנות האוסרות תפילה מעורבת ברחבת הכותל, תקפות, ומשמעותן, שיוכל רב הכותל שמואל רבינוביץ' להפעיל את סמכותו ועל המשטרה לאכוף את התקנות הללו.

בחוות הדעת המשפטית כתב קמניץ כי "כמו נהלים אחרים, גם נוהל התפילה ברחבה העליונה נקבע מכוח סמכות ניהול כללית של רחבת הכותל המערבי, לשם שמירה על הסדר הציבורי והניהול התקין של האתר. וכי לא מדובר בהוראות שהן בנות פועל תחיקתי הטעונות פרסום ברשומות, כטענתכם".

המשנה ליועמ"ש קמניץ מציין כי כפי שצוין במכתבו של עו"ד ישראל פת רחבת הכותל העליונה, ככלל, לא תשמש לצרכי תפילה, אלא כמקום התכנסות ומעבר לרחבות התפילה. הסדר זה עולה בקנה אחד עם הנוהל.
ומוסיף כי כידוע, "כבר היום מתקיימות תפילות מעורבות באזור קשת רובינסון ("עזרת ישראל"), וכפי שהמדינה הודיעה לאחרונה לבג"ץ, בימים אלה אף צפויות להתחיל להתבצע עבודות ברחבת התפילה האמורה".

מכתבו של המשנה ליועץ המשפטי מגיע לאחר פניית משרד הדתות לרב הכותל, להפעיל את סמכותו ולאסור על קיום התפילה המעורבת ברחבת הכותל העליונה. ובהתאם לנוהל המשטרה תידרש לשמור על החוק והנוהל הקיים ולמנוע את התפילה המעורבת.
כזכור, התנועה הרפורמית ערערה על הנוהל האוסר על התפילה ואיימו כי יפנו לבג"צ.



0 תגובות